Industri filem dan muzik tempatan akan hancur..?

norman kru

Betapa tergambar terang sekali ketakutan dan kerisauan anak muda yang menganut fahaman    yang salah ...

Kalau kita lihat di Republik Islam Iran, industri perfileman mereka semakin hebat selepas revolusi Islam ... Bahkan berjaya memenangi beberapa anugerah dalam festival filem peringkat antarabangsa...Industri perfileman kita jarang pula kedengaran memenangi mana-mana anugerah di peringkat antarabangsa  .. dibawah kerajaan yang kununnya membela sesangat industri hiburan dan perfileman ini...



Ini adalah pemikiran mereka yang sangat mencintai budaya hindonisme ...

Apakah kita terus rela mengisi pemikiran anak-anak muda kita dengan penambahan adengan seks di dalam filem - adakah itu yang dikatakan kemuncak industri ini?

Apakah kita rela kisah-kisah seram mewarnai peti televisyen kita saban hari - dan memberikan impak kepada anak-anak kita yang akhirnya hendak ke tandas pun perlu ditemani dek kerana terpengaruh dengan wajah-wajah seram - itukah yang dikatakan kejayaan sebuah industri perfileman?

Apakah kita harus membiarkan pembiakan filem-filem berunsur cinta (kadang-kadang ditambah dengan pemakaian tudung dan jubah serta serban- kununnya islamik) terus menyesakkan pemikiran remaja kita?

Insaflah ...




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kem Komandan - yang mana pilihan anda?

Al Mahdi yang ku tunggu .. Moga kita termasuk dalam senarai tenteranya

Kisah Seorang Jurutol